måndag 26 februari 2007

Vi drejade en sommar

Jag tror jag har järn brist. Jag är alltid så trött. Läst att det är vanligt bland kvinnor. Känns som jag går på halvfart. Sen har jag en förmåga att skjuta upp saker som är jobbiga. Som att ringa formella samtal eller betala räkningar. Eller handla mat. Fast det kan jag ju tyvärr inte skylla järnbrist på.

Har planerat att vara kvar i Tidaholm i helgen. Förra terminen var jag där i princip varje helg och var alltid peppad att vara i verkstaden. Så har det inte varit denna terminen. Har inte orkat engagera. Har känt "Jaha men varför ska jag anstränga mig för att utvecklas?, varför ska jag utveckla mitt drejande och producera,vad kännar det till? Sen då, vad ska jag med den kunskapen till när "detta livet" inte finns längre?! Med andra ord har jag varit överdrivet negativ. Nu känner jag snarare att jag vill ta vara på tiden och inte fråga så mycker varför. Vilket kommer att ske från och med i morgon!

//Maria som numera försöker se saker positivt

Inga kommentarer: