lördag 10 mars 2007

Jag hatar din el grill

Det blåser mycket ute nu. I morse väckte solen mig när den sken starkt igenom fönstret. Det var en evighet sen det hände sist. Det känns som påsk och sjukt att tänka på att det är mars. Mars, snart vår. Jag fyller år. Tycker inte om att fylla år. Jag önskar mig en glass maskin. Tror inte att jag kommer att få någon. Mamma undrade vad jag skulle med sån skit till. Ja det kan man ju verkligen fråga sig. Göra glass kanske, fet härlig krämig jävla glass! Svulla, svulla,svulla!

Det finns en väska också som jag skulle vilja ha. Manhattan från svenskt tenn. Den kostar 1200 spänn. Det är också onödigt. Faktum att det finns så mycket i livet som är onödigt. Egentligen kan allt vara onödigt. Är det onödigt att leva?

Jag vill älska en smula. Älska mer än mig själv och mitt jag. Jag vill dela med dig. Dela med någon mer...min kärlek till flera. Kom någon du så kanske, kanske kanske kanske! När finns det något som inte räcker till? När tar kärleken slut?! När börjar den... Glassen, väskan. Är man dum om man älskar en väska?!

Minns min födelsedag. Kanske när jag fyllde 22. Min pojkvän hade köpt ett stort paket. Verkligen stort och det var härligt! Jag hade ingen aning om vad det var och jag minns att jag tänkte "Oj nu har han verkligen överträffat sig själv". Med förväntan öppnade jag paketet. Det visade sig vara en el grill. Jag älskade den inte. Hela min spända förväntan och nyfikenhet rann av och där satt jag med en el grill. Vi använde den på våran lilla balkong. Den lilla balkongen vid den mest trafikerade vägen. Fredag eftermiddag. Rusningstrafik. På balkongen med grillen. Korv. Avgaser. oljud, raggarbilar. "Va, jag hörde inte vad du sa?"
Jag, min pojkvän och el grillen. El grillen är borta. Liksom den en gång exsisterande kärleken. Livet blir inte alltid som man tänkt. Som med el grillen. Jag trodde aldrig i hela mitt liv att jag skulle få en el grill.

Trodde aldrig att jag skulle gå på en konstnärlig folkhögskola. Men jag gör och älskar det!

Då kan ju inte allting vara onödigt?

//M

Inga kommentarer: