fredag 27 april 2007

Fazer+M

Vid jul och även vid andra högtider, födelsedagar kan det hända att man får godis. Mycket godis. Det kan vara sådär mycket att man tom kan lagra och det såklart är ju en ovan känsla. Tillfällen då man lagrar är jobbiga. Det känns dumt att äta allt på en gång, då får man dåligt samvete och inte vill man frossa. Frosseri är en dödssynd! Fast också jobbigt att ha det liggande. Man försöker att glömma bort det vilket aldrig lyckas.

Nu vet jag hur man ska lösa "stora- mängder- godis" problemet. Man äter upp allting på en gång såklart! Fick detta klockrena tips av min svägerska "ja man kommer ju ändå att äta upp allt själv så då kan man ju lika gärna göra det på en gång" Och det är ju sant! Det är ju ändå min mage det kommer att hamna i till slut så varför ha dåligt samvete?!

Senast jag lager åt var häromdan. Okej jag erkänner, jag försökte lagra men hade för dåligt gömställe. I min byrå! Hittade det med en gång. Taxfree chocklad kaka (storlek:STOR!) och en påse med M kulor. Present från mamma och pappas ålandskryssning.
M kulorna räckte två kvällar, kakan cirka tre. Visst blev jag lite äklad över mig själv men vadå, man måste ju bli av med det!

Annat fult/dåligt jag gör;

Läser skvaller (gärna med ovannämda:godis) Detta har jag märkt ska man inte prata högt om. Då blir man hånad och dömd som en mindre intelligent varelse. I like it! Visst vill alla egentligen läsa aftonbladet/expressen bakifrån för att kunna läsa nöjes sidorna först. Det gör jag. Jag läser ledaren också, ibland...

//

Inga kommentarer: