onsdag 20 juni 2007

Det är dax att dra!

I dag är det sommar, svensk sommar! Jag saknar grekland... Våran vecka där inföll sig just den vecka som sverige tydligen drabbades av värmebölja. Detta har givetvis inte gått att undgå eftersom folk mycket, och gärna, påpekar detta. Eftersom grekland är underbart whenever blir inte en vecka där mindre bra för att sverige just då varit "rekordvarmt"! Semester är semester och jag vrider mig inte i några neuroser, tvärtom! Däremot kan missunsamhet vara ett mindre smikrande personlighets drag som en del väljer att visa i samband med värmebölja. Jag visar gärna mina kort, minnen och ett leénde om jante lagen tillåter detta...

Jag har jobbat min första sovande natt på mitt nya sommarjobb. Det var underbart att kl 6 dra upp rullgardinen och mötas av solen. Sov inte så jätte bra dock. Det var sådana där 80-tals lakan "bölja" som var varma och obehagliga (varför finns dom överhuvudtaget? var det revulution när dom kom?!)

Tänker på havet i Karpathos, det gröna. Den gamla lilla resturangen där vi fick den godaste maten jag ätit. Innan jag ska somna tänker jag på den;gyros, grekisk sallad, tzatziki och flåtigt bröd som inte var av denna värld, mm!
Lina berättade efteråt att hon trodde att han sa "euro plate" (en intern grej som vi emellanåt drar upp!). My name is Erik and im from sweden, det var också roligt! Han servitören sa det fast han hette i själva verket Dimitri. Vi fick en flaska ouzo innan vi gick. Jag tänker ofta på mat innan jag ska somna, och minnen. För tillfället ältar jag grekland ganska mycket fast inte på ett tragiskt och patetiskt sätt. Jag bara njuter av upplevelsen och minnena.

Om nu någon undrar, efter den storta värmeböljan.

Efcharisto!

Inga kommentarer: