onsdag 3 oktober 2007

Min curd

I dag har jag bakat muffins. Eller "muffe" som jag säger. Är ingen muffe tjej men detta mina vänner...ahh! jag smälter och skälver!

Mamma har en sån där muffe bok som kom när muffe var hypat. Runt 2000 och när alla skulle vara stora, amerikanska och too much!. Jag tycker om att läsa bak böcker/dessert böcker. Dregla och njuta av alla vackra bilder och föreställa mig smakerna i gommen.

I går köpte jag alla ingridienser och i dag bakade jag citron muffinsen med lemon curd fyllning. Fast inte gigantus utan små, söta.Hemagjord fyllning såklart! Jag har dreglat över dom länge och nu kom jag slutligen till skott.

Är inte bakverk med citron underbara? och som det luktar sen....
Jag lovar att jag lätt hade kunnat äta upp halva lemon curd fyllningen på stående fot!! Det är en gåva från gud och så himmelskt gott! Fyllde muffinsen och sen slutligen tog jag en baddare som var fylld till bredden och liksom klenade över. Mmm, går inte att beskriva!! Jag fick gåshud och någon slags kick, har aldrig upplevt en liknande tillfredsällelse över något som man äter. Och detta tack vare lemon curden. Kan inte nog förespråka lemoncurd,jag har fått dille och nu måste jag ner till kylen, igen...

Var bara tvungen att berätta om denna "top of the line" smakupplevelse=)

Inga kommentarer: