måndag 15 oktober 2007

Min nya bekant

Har funderat lite över möten och tillfälliga bekantskaper. Att man emellanåt kommer en annan människa relativt nära. Det kan vara genom någon vän, på någon fest eller någon flirt. Du känner att du på något sätt "klickar" med denna människa. Ni skrattar, känner samhörighet och du tänker "trevlig ny bekant". Sen kanske en tid går. Du stöter på denna andra människa på stan och ni låtsas inte ens om varandra. Nada-Luft!

Så då undrar jag om allt är fejk eller om man är patetisk som tror på något mer? Jag tänker att om man varit hemma hos någon på fest då hälsar man väl ialla fall?! När man sett en annan människas hem ( mycket avslöjande och på sätt och visst lite intimt...) då är man väl inte sen bara luft för varandra? Betyder inte möten någonting även om dom är flyktiga?!

Om någon varit hemma hos mig känner jag att jag visat ganska mycket av mig själv. I bland kan jag känna mig störd över att någon varit hemma hos mig som inte "förtjänar det". För enligt mig avspeglas en personlighet genom ett hem. För inte vill du visa dina foton, skivsamling, böcker, skitränder(?) för någon som sen inte ens hälsar?!

Det är ett känslomässigt övergrepp!

Inga kommentarer: