söndag 11 november 2007

Metro

Och nu, slutligen har jag kommit pa hur jag ska logga in pa denna dator som jag sitter vid! Det ar en sann gladje eftersom det overhuvudtaget inte har fungerat. Nu har jag gatt runt problemet och darmed ar jag mycket stolt!

Sa nu ar jag har i Athen, narmare bestamt i fororten Kifissia. Livets forandringar ar manga. En tex ar att bokstaverna med prickar over inte finns i detta land. En annan ar att trottoarena i princip ar obfintliga sa det galler att parera fint och inte lyssna pa nagon mp3! Fast omradet jag bor i ar anda forhallandevist lugnt. Sa vill ni halla er uppdaterade om livet i antikens vagga bland blojor, bilar och daligt lokalsinne far ni inte missa chansen har=)

Kalimera
//

2 kommentarer:

magnus sa...

Vad roligt att höra av dig! Tittade på din blogg för bara några timmar sedan och garvade gott åt MUF-drömmen.

Nu blev jag ju extra glad över att se att du är på plats ordentligt. Vill se mycket bilder.

Å och å är svårt, men de är ju inte så många. funkar med att skriva maanga, t ex. Prickarna över ä och ö kan du faktiskt alltid skriva med hjälp av trema som ligger i närheten av entertangenten, du slår det innan a eller o och får du prickarna över ¨, typ.

Är det en dator som du kommer åt till vardags så installerar du givetvis ett svenskt tangentbord, eller väljer det bland inställningarna när det är du som skriver.

Miss Baglady sa...

Hej vännen min,

Fick ditt kort. Blevg jätteglad. Betyder att du inte glömt mig, och jag har verkligen inte glömt dig heller sötis. Bara det att jag har liksom ingen ro att sätta mig ner och skriva. Eller så händer det för lite i livet. Eller så är jag bara en slappis. Så är det nog. Ska maila dig här en vacker dag. JAG LOVAR OCH SVÄR. Lycka till i det varma landet....