söndag 28 januari 2007

Det stora buffe bordet

På sajter där man söker en partner har jag observerat något vanligt förekommande i presentationer folk gör av sig själva (ja jag kollar!)

Killar visar gärna bilder på sig själva i diverse fridlufts/äventyrs samanhang. Tex klättrandes i berg, på båtar med en öl i handen och en illröd sönderbränd bringa, kramandes en hund, enbart bilder på olika solnedgångar (för att spä på illusionen om en romantisk, bra kille?!). Även bilder från besök i olika länder tex triumfbågen där personen själv i fråga står framför och ser glad ut (såklart det är ju semester!) och gör seger tecknet. Dusch bilder på killar som är nöjda med sitt utseénde (bara på dom övre regionerna dock). Dusch bilderna är dom minst tilltalande, killen är antagligen besatt av sig själv och älskar att spegla sig. Faller för krama hund bilderna, ganska sött ändå fast egentligen lite corny.

I beskrivningen av sig själv nämner folk i princip alltid att dom är sociala och söker en tjej med humor. Nämner även om dom jobbat utomlands eller varit i Honolulu. Har läst en annons där killen nämnde sina några kilon övvervikt men poängterade flera gånger att han trivdes med det (vilket antagligen inte var sant). Om han inte påpekat detta hade man överhuvudtaget inte reflekterat över saken.

Dom flesta skriver ganska intetsägande. Snäll, rolig, humor osv. Men svårt såklart! Hur skulle man på ett bra sätt bara kunna ge en liten vink om att man har ett hetsigt humör, dåligt öl sinne eller stora ekonomiska svårigheter? Omöjligt!

Dating djungeln är verkligen inte rolig. Som att vara på en arbetsintervju, så mycket sälja sig själv hela tiden. Lättare för typ 50 år sedan tror jag. Tänk om pappa kunde ta hem diverse karlar som man kunde få välja mellan. Lyxigt, skönt, avspänt. Som att få ett levererat buffe bord. Jag har nämnt detta för min pappa, han kollade enbart konstigt på mig och fnös.

Min farfar har försökt att hjälpa mig. Han tipsade mig om två singel män som han trodde skulle vara något för mig. Jag blev faktiskt positivt övverraskad och glad över hans omtanke. Kände mig snart ganska tillintetgjord och förlöjligad när han sa vilka det var. Två karlar i 65 års åldern. Den ena är blyg och har aldrig haft någon kvinna (skvallras om att han ev är homosexuell). Man nummer två är ca 155 lång och det enda som kommer ur hans mun är "under bältet grejor" (han och Lina trivs bra ihop). Kände mig allmänt förlöjligad men jag antar att man bjuder på sånt när man är singel...Man ska vara tacksam när folk försöker para ihop.

Återgår till krama hund killarna nu istället.

Bye//

Inga kommentarer: