torsdag 22 februari 2007

Ful chocklad

Tillbaka igen efter vinterkräksjukan. Att spy måste vara bland det värsta. Kroppen kämpar som ett svin! Man känner hur det kommer upp i halsen, man spyr och på två sekunder stinker kroppen av svett och tårarna rinner. Och man känner sig död.

Första dagen låg jag i min säng. Helt apatisk. Jag fick jätte ont i mina ben, i smal benen, det var jätte konstigt. Funderade på orsaken. Enda jag kunde komma på var mina lilla promenad tre dagar innan och att det ev skulle vara någon slags träningsvärk efter det. Men det kändes helt orimligt. Pratade med mamma senare som också känt sig dålig och,hör och häpna, hon hade också värk i sina ben+under fötterna. Det finns en massa sjuka avarter och förgreningar. Avarten magsjuka-smärta i benen känns ologisk. Som tex förkylning-ryggskott.

Saker att göra vid kräksjuka:
  1. Lyssna på p3 (eftersom jag inte har någon tv). Rolig, bra kanal som är underhållande!. Tråkigt att musiken dom spelar är så main stream. Samma om igen. Inte mycket bättre än andra kommersiella kanaler.
  2. Fantisera om vad du vill äta/dricka när du blir frisk! Min favorit var cola light. Som jag sen givetvis inte köpte när jag blev frisk. Däremot coops egna mjölkchocklad. Som jag aldrig köper och som var smaklös. Köp den inte!
  3. Läs resguider
  4. Lek med tanken "Ö-luffa i grekland"
  5. Läs om bröllop
  6. Lek med tanken "Att gifta sig"

Och sen, känn dig stark och tänk: "Allt som inte dödar härdar"

Back to normal again!//

Inga kommentarer: