torsdag 22 mars 2007

Sjukt många lökar!

I går var en bra dag! Jag och Lina åkte till pizzerian (en bra början!). Bestämde oss för att köpa rullar (kyckling och kebab) för att sedan äta i bilen utforskandes tidaholms vyer. Det var längesen sist som vi bara åkte omkring och jag kom på att jag hade saknat det.
Vi åkte in på en ganska liten väg och åkte ett bra stycke. Vi kom fram till ett mindre ganska öde hus. Stannade där för att gå ut och kolla. Släppte ut hundarna, det är så underbart att se dom springa lösa och leka med varandra. Man blir faktiskt glad av det=)

Det visade sig att trädgården bestod av sjukt mycket lökar (påskliljor, krokus, snödroppar mm), som höll på som bäst att snart blomma. Lina vill ha så många lökar som möjligt i sin trädgård innan hon dör. Tydligen är påsklilje lökar lite "exclusivare" och just dom kryllade det av. Gissa om vi var tvungna att test ryka lite i dom?
Det gick inte så bra, dom satt som ett as. Jag pikade Lina för att hon inte hade en spade i bilen. Vi kollade i bilen ialla fall. Där låg en potatispress, det närmaste ett gräv föremål. Gick inte alls bra. MEN Lina hittade ett långt relativt brett järn föremål (det liksom bara låg där!) och det var perfekt att få upp lökarna med! Vi kunde inte sluta. Jag sa till Lina "ja detta är väl stöld" och ja, det höll hon ju med om. Lina berättade även att i USA fick man skjuta främlingar som gick på ens tomt. Sa att det inte förvånade mig samtidigt som det var skönt att befinna sig i tidaholm. Till slut blev det en full mekonomen kasse.

En fin dag, ett fint minne=)

Inga kommentarer: