söndag 29 april 2007

Swedbank-I love you

Jaha, då ska man betala räkningar igen. Fuck!! Slentrian surfar för att slippa. Denna månaden har jag varit hos tandläkaren. Så bra! Kanske kommer bilen gå sönder snart också, sånt vet man aldrig. Bilförsäkringen snart kanske?! Alltid något som gör att man inte kan unna sig det "lilla extra".

Fast jag unnar mig saker ialla fall. Eller ja, mest kläder. Har min "sålt-lägenheten-buffert". Än så länge ialla fall. Min far skulle inte uppskatta ett saldo från det kontot. Han är SPARA big time. Ibland provoserar jag honom genom att säga priset på något dyrt jag köpt. Kan vara roligt.

Fast jag är mer spara än slösa, ekonomisk för det mesta. På min mammas sida råder köp mani. Mani på det udda sättet. Min morbror har för det mesta sju av allt. Som dyra fjällräven tält, fleece tröjor (som han sedan hetsar mamma att köpa) mm. "EN, du kan ju inte köpa EN sju måste du ha" är hans tale sätt.
Mamma köper mycket porslin. Pappa kallar deras övervåning lager, han överväger också att regla upp vissa skåps hyllor eftersom dom bågnar. Den roligaste kommentaren är "Ja snart har vi så mycket påsklämmor så att vi kan grusa uppfarten med dom ".

Antar att vi alla har våra laster. Jag tycker inte om att hamstra. Slänger gärna och ger till second hand. En gång slängde jag en massa saker som var min dåvarande pojkväns. Han sparade på skit som för små kläder, kvitton, trasiga plast leksaker sen han var barn mm. Inte uppskattat! Träffade honom häromdan förresten. Han minns att jag haft dreads och att det var anledningen till att jag rakat mig. Vilket ju är helt fel, har aldrig haft dreads.
Lina sa att han antagligen är efterbliven som alla andra karlar och ja, möjligt. Fast det får stå för henne=)

Inga kommentarer: