lördag 26 maj 2007

Ett val, ett liv

Nästa helg ska jag packa och flytta i från mitt lilla torp. Är inte speciellt blödig över det. Litet, dock billigt men ack så kallt det varit emellanåt. Har inte spenderat så mycket tid där, mest varit i skolan.

Och nu har jag beslutsångest. Fast egentligen inte. Jag vet egentligen att jag vill gå ett år till på helliden. Men tvekar och funderar om det är rätt. En egenskap kan vara att inte försöka tänka för långt framåt i tiden. Om jag nu vill så varför inte då? Varför ska jag "ge upp" något i mitt liv när jag för en gångs skull brinner?! Skita i alla måsten och göra det som är roligt! Min fröken har sparat en plats till mig. Hon tror på mig. Hon tror också, uppenbarligen, att jag kommer att ändra mig. Kanske tror hon rätt...

//M

1 kommentar:

magnus sa...

Hoppas verkligen inte att du tvekar, klart du ska gå ett år till!