söndag 25 november 2007

Mintchips

Sa nu har jag varit i Athen i 3 veckor. I gar var vi pa IKEA och handlade lite swedish food i deras "shop". Dom hade kaviar, mariestads ol, marabou chocklad, kanelbullar och mycket annat. Forresten ar grekerna galna i IKEA fast det ar en helt annan historia...

Sa vi kopte bla lantchips med sourcream smak och jag ville garna ha chocklad-mintrullar sa det blev det ocksa. Och lite senare fann jag mig sjalv med flatiga fingrar slafsa hysteriskt i chipsen!! Mintrullarna ar annu inte i min mage. Men daremot kopte jag sadana pa skandinaviska kyrkans julbasar forra helgen for den facila summan av 2 euro styck (billigare daremot pa IKEA). Dom at jag upp raskt en timme senare.

Nagot som slar mig ar att jag aldrig koper varken dessa chips eller rullar hemma. Sen helt plotsligt har man varit utanfor svea rikes grans i ynka 3 veckor och ater med god aptit upp det mesta som ar svenskt. En slags notalgi ja..pa nat satt "ater man for sitt land". Jag kanner mig som en kompost kvarn som inte later nagra ean koder med 73 borjan passera. Detta maste sluta, jag har blivit ett freak...

2 kommentarer:

La Vache Gratinée sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
La Vache Gratinée sa...

Hej
vet inte varför men jag tycker att jag känner igen dig.. sådär så man har det på tungspetsen fast i tankarna.. skumt. hmm kanske får återkomma.. Hör gärna av dig om du känner för det :) God Jul!