fredag 26 januari 2007

Materialistiskt, allting!

I kväll blir det glass (förhoppningsvis så jag nästan spyr!) och film (djävulen bär prada), nice! Jag och Lina var i Skövde i går. Vi snackar hysteriskt införskaffande av mer eller mindre nödvändiga saker! Det mesta stod L för. Eftersom jag inte direkt anser mig ha ett riktigt hem är det inte alls lika rolig att kolla efter inredningsgrejor. Men jag köper ibland, i syfte att för tillfället lagra tills jag får det ultimata hemmet i gen. Jag går mest i gång på kläder.

Second hand butiken i Skövde var helt hysterisk! Folk köade innan öppning. Jag gick till kläderna, Lina till möblerna. Provade en 80-tals tröja som jag på riktigt tyckte var fin, Lina idiotförklarade mig, Lina kom tillbaka från möblerna och hade köpt en soffa, två stolar, en golv lampa och två sänglampor, jag fattade ingenting! Vi spräkte nästan ett gammalt korsett liv som jag skulle försöka få på mig, en mörkhyad man viskade till mig att jag var snygg och flinade slemmigt (Lina såg senare denna kille böja sig ner och glipan mellan byxorna och tröjan hade tydligen inte varit någon trevlig syn; han hade riklig kroppsbehåring som en apa...) Ialla fall, mina fynd blev 3 orange röda kuddar och en nalle ryggsäck (till min brors barn!)

Inga kommentarer: