måndag 5 februari 2007

På auktion 2

Min kusin blev helt i linningen av att gå på auktioner när han var liten. Hysterisk! Av någon anledning fick han alltid med sig stora manglar hem (som ingen ville ha) han samlade på dom och det var verkligen komiskt! Även återkomande samlings mani gällande gamla skriv maskiner. Dom stora asen (som återigen ingen ville ha!) som man kan mörda någon med, tog han glatt med sig hem! Men vem kan klandra honom?Sånt som bara sker utan att man kan sätta ord på det i stundens hetta...

När jag var liten och var på auktion tyckte jag att det var sååå tråkigt! Något jag minns klart och tydligt var mina föräldrars olika regler för hur jag skulle bete mig. Som tex att jag inte skulle sträcka min ena hand i luften så att jag av misstag skulle råka ropa in något.
Jag vet att jag tyckte att dom var konstiga som sa det till mig. Som att jag inte skulle fatta! Som om man ofta, oj, råkar spontant sträcka sin ena arm rätt upp i luften. Och skit också, så dumt, just nu när vi är på auktion och allt, attans!

Okej, jag ska släppa den här auktions grejen nu ett tag. Men det är ju så roligt!!

//

1 kommentar:

Miss Baglady sa...

Vännen vännen, förlåt att jag aldrig skriver det där brevet. Det ligger halvt färdigskrivet ´men jag får inte tummen ur. Hata mig inte.

Miss Baglady