onsdag 27 januari 2010

Hjärter dam

Min arbetsplats liknar allt mer ett gigantiskt nav av skvaller, tolkningar och spekulationer! Jag älskar skvaller, sunt "schysst" skvaller hör ju livet till!
Just nu är jag mindre imponerad eftersom skvallret för tillfället bla handlar om mig, hm..."Intigritet Maria, hört talas om det?!!"

Det gör mig inget om folk snackar om mig så länge jag inte tar skada eller framför allt;att någon annan skulle må dåligt av det! Och det är det jag funderar på nu. Om jag sagt för mycket, om jag gjort bort mig, om jag sårat någon... Jag har inte sårat någon, nej det har jag inte! Kanske att personen i fråga ställer mig till svars. Men jag har ju tid på mig. Att förbereda vad jag ska säga. Och nu har jag pratat med Lina som gett mig värsta punschlinen. Lina är bäst, mina tankar klarnar och jag sitter med triumf på hand-YES YES YES!!

För man kan inte vara omtyckt av alla. Man kan inte tycka om alla. Såklart-men det är inte helt självklart...det där behovet att alltid passa in och bli sedd. Och den där självkänslan som begränsar...den ska sakterligen tillintetgöras!!

//

Inga kommentarer: